บ้านจุฬาภรณ์พัฒนา12 BAN CHULABHORN PATANA 12 @ KAMPUNG PERDAMAIAN SUKHIRIN

Selasa, 29 September 2009

แผนการช่วยเหลือสร้างและซ่อมแซมบ้าน / Bantuan Baiki Rumah

แผนการช่วยเหลือสร้างและซ่อมแซมบ้าน

โครงการนี้เป็นโครงการที่ได้รับงบสนับสนุนมาจากนโยบายของรัฐ ชื่อโครงการแผนปฎิบัติการ 555 งบสนับสนุนได้รับมาจากหน่วยงานของ อช. 6 องค์กรพัฒนาชุมชน ได้รับงบประมาณมาจากรัฐบาลให้มาช่วยเหลือด้านที่อยู่อาศัยให้กับผู้ยากจน ผู้มีรายได้น้อย และผู้ที่ได้รับผลกระทบในสถานการณ์ เน้นไปที่ผู้มีรายได้น้อย ผู้ยากจน ผู้พิการและหญิงหม้ายจากเหตุการณ์ จะช่วยเหลือในการสร้างที่อยู่อาศัยให้ใหม่ ต่อเติมและซ่อมแซม งบทั้งหมดนั้นจะให้ในรูปแบบเป็นวัสดุไม่ให้เป็นตัวเงินเจ้าของเป็นผู้ดำเนินการเอง.
สร้างบ้านใหม่ในวงเงินไม่เกิน 200,000 บาท.
ซ่อมแซมใช้วงเงินไม่เกิน 30,000 บาท.

***************

Bantuan Baiki Rumah

Projek rancangan pelaksanaan 555 ini mendapat sokongan dari polisi kerajaan, kewangannya dari sokongan 6 unit pembangunan masyarakat, dapat wang dari kerajaan untuk membantu menyelesaikan tempat kediaman bagi orang2 yang berpendapatan rendah, orang miskin dan orang yang tertimpa bencana. tegasnya bagi orang2 yang berpendapatan rendah, orang miskin, orang cacat dan orang yang bujang darikeadaan yang tak aman. Bentuk bantuan seperti pertolongan membuat rumah baru, menyambung dan memperbaiki rumah. Bantuannya disampaikan dalam berbentuk barang2 perabut bukan bentuk mata wang. Semua kerja harus di lakukan sendiri oleh orang berkenaan.

Bagi yang mahu membuat rumah baru bantuannya tidak melebihi 200,000 bath dan bagi yang mahu memperbaiki rumah pula bantuannya tak melebihi 30,000 bath.









Bantuan @ Yahoo! Video

(http://video.yahoo.com/watch/6084884/15808357)

1 ulasan:

  1. ขอขอบพระคุณแด่ท่านธวัฒชัยที่ได้ให้เกล็ดความรู้กับปล็อกของเราถ้าผิดผลาดประการใดขออภัยด้วย

    BalasPadam